Jak reklamować rękodzieło na Insta?

Jak reklamować rękodzieło na Insta?

Jeżeli kręci Cię rękodzieło takie jak chociażby popularny scrapbooking, pewnie profil na Insta już dawno masz założony, prawda? Ale, wiesz, to może nie wystarczyć. Podpowiemy, co zrobić, by Twoje prace zbierały lajki!

Konto to nie wszystko

Instagram jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych. Forma komunikacji, którą oferuje, jest atrakcyjna, ponieważ jej prowadzenie jest w miarę łatwe, obsługa intuicyjna, a przeglądanie profili – przyjemne. Aby jednak takie było, nie wystarczy tylko mieć najlepszej klasy aparat z najdroższymi obiektywami Pentax – nawet jeśli potrafimy nimi robić piękne zdjęcia oraz je obrabiać, polec możemy na braku kreatywnego pomysłu na sam profil.

Podstawową zasadą każdej strategii prowadzenia przemyślanego i wpadającego w oko profilu na Insta powinna być spójność. Przejawia się ona w dwóch aspektach: tematyki i stylistyki. O tematykę się nie martw – jeżeli prowadzisz profil do prezentowania swoich dzieł, spójność wyjdzie w praniu. Pamiętaj, by zdjęcia przedstawiały nie tylko efekt końcowy – pokazuj też materiały, na przykład papier scrapbookingowy, którego używasz, akcesoria, ozdoby i tym podobne. To pozwoli Ci odskakiwać od fotek zakończonych prac, ale wciąż utrzyma Cię w temacie rękodzieła.

Kwestia stylistyki

Stylistyka pozwala stworzyć Ci konkretny profil o cechach charakterystycznych, nie tylko pod względem jednolitości tematycznej, ale i konfiguracji zdjęć. Po Twoim profilu musi być widać, że masz konkretny pomysł i realizujesz go w pełni skrupulatnie. Zasady:

– używaj tylko wybranych filtrów, które stworzą spójną atmosferę;

– znajdź kolory wiodące i to nimi kieruj się, obrabiając zdjęcia oraz umieszczając na nich dekoracje tworzące tło;

– publikuj zdjęcia cyklami, chociażby tygodniowo (przykład: jeśli raz w tygodniu, regularnie, dodawać będziesz zdjęcia ozdób, w które zaopatrzyła Cię ulubiona hurtownia ozdób – hurtownia upominków, to w kolejnym tygodniu zaprezentujesz wykonane z nich prace).

Co do ostatniego punktu – cykl powinien składać się z 6, 9 bądź 12 zdjęć, by zaczynał i kończył się regularnie (Instagram ma trzy pola w rzędzie). Dzięki temu zdjęcia przesuwać się będą rytmicznie. Jeżeli znudzi Ci się odcień profilu i wybrane filtry, zmień je dopiero po jakimś czasie, by zachować systematyczność. To sprawi, że Twój profil stanie się wyjątkowy, a scrollowanie go będzie przyjemne dla oka. Odbiorca dostrzeże Twój styl i zatrzymasz go nie tylko swoim wspaniałym rękodziełem, ale kreatywnością i poczuciem smaku, by te dzieła pokazać w charakterystycznym świetle.

O to właśnie chodzi w Instagramie.