Jak reklamować swoje DIY w sieci?

Jak reklamować swoje DIY w sieci?

Najwyższy czas, by pochwalić się swoją sztuką! Rękodzieło to trudna pasja, acz niesamowita, dlatego dobrze jest podzielić się nią nie tylko z bliskimi. Nic tak dobrze nie motywuje do dalszych osiągnięć, celów i efektów jak... lajki! Sprawdź, jak możesz zareklamować swoje zainteresowanie w sieci.

Instagram – niezłe oko i koncepcja

Dziś aparat znajduje się wszędzie – w komórkach, na tabletach, dość tanio możesz też sprawić sobie prostą cyfrówkę kompaktową lub hybrydę. Nie musisz posiadać najnowocześniejszego sprzętu fotografującego (chociaż możesz; my szczerze polecamy aparat Canon EOS R6), żeby robić fotki i wrzucać je do sieci. Spróbuj fotografować swoje małe sukcesy i efekty prac. A później załóż konto na Insta, a także fanpejdża na Fejsie. To proste, wystarczy Ci adres email i masa kreatywności, którą, jako osoba lubująca się w rękodzielnictwie, na pewno posiadasz!

Reklama dźwignią handlu!

Poznaj również możliwości, które daje Ci Instagram. Nie tylko wrzucanie zdjęć prac ohasztagowanych; w opisach zdjęć zdradzaj tajemnice o swojej stylistyce pracy i narzędziach. Możesz chwalić się, jak wiele technik wypracowałaś lub – w drugą stronę – udowadniać, że nawet za niewielkie pieniądze jesteś w stanie zrobić coś z niczego. Możesz również podjąć współpracę z hurtownią papierniczą lub sklepami w stylu: wszystko po 4 zł. Sklep internetowy tego pokroju chętnie nawiąże współpracę – może dostarczyć Ci potrzebnych materiałów w zamian za podlinkowanie jego nazwy w kilku postach. To pozwoli Ci rozwinąć skrzydła, poznać kolejne techniki działania na nieznanych dotąd materiałach i tak dalej.

Co jeszcze możesz zrobić?

Podstawową zasadą każdej strategii prowadzenia przemyślanej i wpadającej w oko reklamy jest spójność. Wybierz swoją koncepcję na prowadzenie profilu i w tej samej stylizacji prowadź zarówno profil na Fejsie, Instagrama, możesz nawet stworzyć i wypozycjonować bloga bądź stronę internetową (bądź bloga na domenie). Dzięki temu większa ilość firm będzie chciała z Tobą współpracować. Co jeszcze możesz robić? Recenzje na YouTube otrzymywanych materiałów, od producentów znanych takich jak Clairefontaine, jak i tych, którzy sami wciąż szukają sposobu na reklamę. Na YT i Fejsa możesz także wrzucać przyspieszone filmiki z tego, jak działasz – by każdy mógł zobaczyć nie tylko efekty końcowe pracy, ale również cały jej proces. Jest to technika reklamy coraz częściej preferowana przez osoby zajmujące się obrabianiem zdjęć czy digital paintingiem, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by z niej skorzystać w innych dziedzinach sztuki.

Co, poza współpracą podjętą ze sklepami i masą lajków pod fotkami możesz zyskać z reklamy? Dostrzegający Twój styl odbiorcy i ich reakcje mogą zmotywować Cię do dalszej pracy – nie tylko pochwałami, ale i konstruktywną krytyką. Mając swój profil na FB, możesz dołączyć do grup tematycznych, gdzie ludzie o tej samej pasji również zaskoczą Cię swoją kreatywnością. Dzielcie się nią i rządźcie razem!